Kupowanie przez internet to w dzisiejszych czasach podstawowy sposób na szybkie i często tańsze zakupy. Często też możemy kupić coś, czego w pobliskim sklepie niestety nie uda się znaleźć. Jednak jak wiele razy przesyłka, która miała zostać dostarczona od 2 do 5 dni roboczych ginie i nie mamy pojęcia gdzie utknęła? Podobne przygody mogą nastąpić kiedy my jesteśmy adresatami. W obydwu przypadkach istnieje duża możliwość utraty pieniędzy bądź po prostu zagubienie przesyłki.
Śledzenie poczty – tracking number
Tracking number pomoże rozwiać wszystkie nasze wątpliwości. Każda paczka, ma przypisany indywidualny numer, dzięki któremu łatwo poznamy lokalizację naszej zamówionej paczki.
Jeśli chcemy sprawdzić, gdzie znajduje się nasze zamówienie, wystarczy wejść na stronę naszego przewodnika i wpisać tracking number . Po załadowaniu powinniśmy dostać informację o tym, gdzie znajduję się zamówiona lub nadana przez nas paczka. Dzięki temu wiemy na jakim etapie jest nasze zamówienie, czy nie jest zagubione i ile mniej więcej czasu upłynie zanim zostanie dostarczona.
Śledzenie poczty- jakie są przyczyny zaginięć?
Przyczyn zagubienia zamówień jest naprawdę dużo. Czasem zwykły błąd w adresie wyklucza popraną wysyłkę lub po prostu zamówienie nigdy nie dotrze do adresata.
Jakie są przyczyny zaginięć?
Zły adres jest najczęstszą przyczyną zaginięcia paczek. Wiele razy nie dopisujemy pełnych nazw ulic czy miejscowości, mylimy kod pocztowy, czy podajemy błędnie ulicę dostawy. Powoduje to, że paczka nie zostaje dostarczona.
Problemy celne bardzo często krzyżują nam plany dotyczące odbioru zamówionego towaru. Często opóźnienia związane z błędną odprawą celną są naprawdę duże. W przypadku wysyłki zamówienia poza Europę, należy koniecznie umieścić tzw. Kartę odprawy celnej. Umożliwia ona sprawne przebrnięcie przez ten dość długi proces.
Nieczytelna etykieta
Często problem z dostawą nie oznacza winy adresata. Czasem winą jest uszkodzona lub nie czytelna etykieta. Kurierzy często jeżdżą szybko i nie oszukujmy się… mało który kurier przejmuje się tym, co wiezie na „ pace”. Opakowania często zostają uszkodzone lub otarte. Jeśli mamy pecha i uszkodzenie znajduję się na etykiecie, uniemożliwiając zeskanowanie lub rozczytanie, paczka nie zostanie dostarczona.
Śledzenie poczty. Jakie są nasze prawa?
Oczywiście jeśli przesyłka zagnie nie z naszej winy, powinniśmy złożyć reklamację. Wiele sklepów internetowych bez problemu wysyła ponownie zamówienia. Możemy też wnieść o odszkodowanie.